torstai 18. helmikuuta 2010

Uusi hurahdus...

Mulla on ihme tyyli hurahtaa aina johonkin juttuun, jonka parissa haluaisin sitten askarrella koko ajan, ajatella, tehdä ja hengittää vaan tätä yhtä asiaa. Vaikka sehän pitää nuorena, kun innostuu aina uusista asioista.
Nyt se on SUPERFOODS!
Ideana on syödä maailman ravintorikkainta ja puhtainta ruokaa noin lyhyesti sanottuna. Netistä löytyy superfoodsista runsaasti tietoa.
Pari päivää olen nyt syönyt viherpirtelöitä ja raakasuklaata. Viherpirtelöt on yllättävän hyviä. Raikkaita. Pähkinät antaa sille jämäkkyyttä, ettei ihan litkujen juomiseksi mene. Ja sinne voi mättää sekaan kaikki mahdolliset kasvikset, mitä talosta löytyy. Eipä tulisi vaikka tylsää ja mautonta kesäkurpitsaa syötyä muuten.
 Päiväruuaksi kyllä ihan kypsennettyä kasvisruokaa. Mahan olen jo saanut sekaisin, mutta ehkä se on vain totuttelua ja pitäisi aloittaa varovammin.
Eilen ostin luontaistuotekaupasta gojimarjaa, kaakaonibsejä, macajauhetta ja kookosrasvaa. Parasta superia on varmaan kotimaiset marjat, joita syönkin joka aamu puuron kanssa ja pakkasesta löytyy vielä.
Tuntuu taas vaan tämä hurahdus epäilyttävältä, että kuinkahan kauan sitä kestää...
Mutta ei se mitään. Aina jotain jää elämään ja suuntaus kasvisruokaan on jo itänyt pitkään ja aika pitkälle sitä olen toteuttanutkin.
Makeat herkut on ollut mulle se vaikea paikka. Eihän se olisi, jollei niitä löytyisi kotoa, mutta kun mies tahtoo, että niitä pitää olla melkein päivittäin. Sokeri on addiktoivaa. Tosin eilen, kun olin syönyt raakasuklaata (superfoodia) ja mies kaivoi illalla piilosta ison levyn fazerin sinistä, ei tuottanut yhtään tuskaa sanoa ettei tee mieli!
Kävimme juuri Vantaalla työhön liittyen ja tapasin siellä parinkymmenen vuoden takaa työporukkaa vanhalta kotipaikkakunnalta. Ihmeellisesti mulle nyt palautetaan ihmisiä menneisyydestä! 
Mä odotan, että mulle kirkastuisi miksi!
Vihreää teetä litkien ja gojimarjoja pureskellen
Illusiah

Ei kommentteja: