perjantai 25. syyskuuta 2009

Tuolien tuunausta...

Viime viikonloppuna olin Antiikki- ja keräily messuilla. Voi kun olisi vaikka tonni taskussa tuollaisissa tilaisuuksissa! No, piti tyytyä vähempään.
Olen jo vuosia etsinyt vanhaa kaitafilmiprojektoria. Huudossa on joskus ollut, mutta ne on sellaisia elokuvateatterin vanhoja leveille filminauhoille. Nyt ostettiin sitten messuilta kotiin kaitafilmiprojektori ja mukana tuli jopa kaitafilmikamera ja käyttöohjeet. Mulla on vuosia seissyt kaapissa vanhoja filmejä esim. syntymävuoteni vapusta ja ihan varhaisimmista sisarusteni ja minun elinvuosista.
Lisäksi on filmejä 50-luvun lopulta alkaen, kun isäni matkoista merikapteenina.
Vielä ei olla ehditty katsomaan, mutta jos viikonloppuna.
Ostin vielä paksua vanhaa patjakangasta. Tämä on siis tosiaan ihan tajuttoman paksua pellavaa. Uudemmathan on paljon ohuempia. Pala oli aika kallis. Niitä oli myynnissä kaksi, mutten raaskinut ostaa kuin yhden. Päällystin niillä kamalat vanhanaikaiset keittiön tuolit, joissa oli vihreä pehmuste.
Oikeastaan ajatukseni on maalata tuolit valkoiseksi, mutten ole vielä saanut miestä suostutelluksi. Ajattelin, että päällystän tuolit, niin mieskin alkaa ihan kaipaamaan, että tuolit pitää olla vaaleat.
Kangas ei riittänyt kaikkiin tuoleihin, joten leikkasin (kalliin)pellavaverhon kahtia ja päällystin kaksi sillä.
Niistä tuli melkeenpä makeemmat. Verhot ei jotenkin mun mielestä toiminnu ikkunassa. Ne on kyllä ihanat kun näin kattelee, mutta ikunassa ne on tummat ja teksti häviää näkyvistä, kun valo tulee takaa.





Eikö kaikki olekkin mun kanssa samaa mieltä että tuolit kaipaa maalia? Jos olet samaa mieltä, niin lähetä aivosuggestiota mun miehen päähän ikään kuin kaukoparannuksena!

1 kommentti:

Olivieno kirjoitti...

Kangaspäällykset ainakin näyttivät tosi hyviltä! Ja tuollaisessa määrässä onkin varmasti hommaa, kun hioo ja maalaa, mutta niin minä tekisin. Suggestiot lähetetty!