keskiviikko 10. kesäkuuta 2009

Käsitöitä ym..

Olen vaan kauhean väsynyt koko ajan. Terapeutti uskoi sen johtuvan surutyöstä, se on rankkaa hommaa. Olen ollut väsynyt koko kevään siitä asti, kun kauheus tapahtui.

Tänään oli osastopalaveri, joka kyllä masensi entisestään. Mä en tahdo jaksaa näitä pullistelevia miehisiä miehiä, joiden arvomaailma on biologian ja menneisyyden rooliajattelun sanelemaa.

Nyt pyydän anteeksi kaikilta miehiltä, jotka eivät ole sellaisia. Niitäkin on paljon, vaikkakin liian vähän. Pääsispä eläkkeelle. En tosin ole vielä ihan lähelläkään niitä kymmeniä, vaikka mulla lapsenlapsia onkin.

Tähän pari söpökuvaa:


Jotenkin viime talveen pysähtyi myös into tehdä asioita, tarkoitan näitä käsin värkkäämisiä. Syksyllä ja talvella innostuin kamalasti saippuan teosta. Se oli hauskaa ja yritän saada taas itsestäni irti. Sitäpaitsi omatekoinen saippua on erittäin hyvää. Koko perhe on tykännyt.

Ne vaahtoaa hyvin ja ovat luonnonmukaisia. Sitäpaitsi niihin ei käytetä teurasjätteenä tulevaa rasvaa, kuten tehdasvalmisteisissa saippuoissa vaan erilaisia kasviöljyjä, joita tilailin netistä. Tilattua saa myös ihania tuoksuja, jos ei halua tehdä pelkästään tuoksuttomia.


Kuvassa on merisuolasaippuaa, vihreä tee ja suklaasaippuaa, sekä lilaa hiutalesaippuaa, johon olen sekottanut hiutaleiksi muista valmistuneista saippuoista leikattuja reunoja ym hienonnettuna. Tummin on ihana suklaasaippua, johon tuli oikeaa tummaa suklaata. Ruskea on vihreä tee-saippuaa, vaikka tuoksuu ihan joulupiparille.



1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Hei
Ihania saippuoita!
Kuinka paljon tummasuklaata tarvitaan 1 kiloon saippua massaa?